Norge - Finland - Sverige - Norge

Lørdag 21. august møttes vi på vekta klokka 09.30 for turen: Tromsø - Finland - Sverige (Karesuando), Kautokeino - Alta - Tromsø. I Karesuandoområdet handlet vi inn matvarer og "Olut" til kveldens grillfest.

Vi overnattet på Artic Camping i Kautokeino. Her hadde vi 2 hytter og en lavvo til rådighet. I lavvoen grillet vi og koste oss utover natta.

Vi kom et samisk bryllup på nært hold da de andre gjestene på campingplassen var bryllupsgjester. 750 var bedt til middag (4 bordsettinger) og ca. 1300 gjester til festen utover natta!!

Her er vi klare for avgang

Bensin- og pissepause i Skiboten.

Her er vi Karesuandoområdet og planlegger kveldens meny.

I Karesuando ble det også tid til en liten matbit.

Arne og Bjørn-Kåre i Enontekiø.

Her har vi akkurat installert oss på hyttene og tar ei velfortjent pils etter dagens kjøretur.
Arne, Bengt, Atle, Bjørn-Kåre og Kjell

Her ser vi hyttene med syklene parkert utenfor.
Som dere ser er det ganske vått og vi hadde en del av kjøreturen i regn på disse 2 dagene.

I lavvoen hadde vi bål, grill og hadde det riktig så fint utover natta. Bjørn-Kåre og Ottar til høyre.

Ottar tok ansvar og ordnet med bål og varme slik at vi andre kunne gå til "dekket bord"!

Atle på vei til det aller helligste!

Vi grillet masse god mat og dertilhørende drikke.

Neste dag dro vi fra campingplassen i Kautokeino i 12.00-13.00 tida. Vi hadde en god del regn på turen hjem, men ikke verre enn at noen av oss bare ble litt våt, men ikke kald.

Vi hadde en liten kaffepause utenfor en bensinstasjon i Alta og deretter stoppet vi på Storslett, på restauranten Bios og spiste oss en bedre middag.

Turen hjem forløp uten uhell av noe slag og nok en koslig og flott mc-tur kunne loggføres!

Søndagstur 15.aug til Brensholmen, Bottenhamn, Finnsnes, Sørreisa, Tamokdalen, Vollan og Tromsø

På denne søndagsturen var det bare Bjørn-Kåre og undertegnede som møtte opp. Muligens skremte noen skyer og litt yr i lufta vekk de fleste godværskjørerne. Vi hadde stort sett flott kjørevær bortsett fra de siste milene fra Vollan og hjem, da regnet det tett.

Vi var ute i god tid på fergeleiet på Brensholmen (da noen?? hadde sett feil i fergeruta!) og satt opp mot et skur/kafé og drakk kaffe. 2 italienske campingbiler var også tidlig ute og de forbarmet seg over oss mc-ere og serverte oss rykende varm cappuccino. Nydelig!!

På Brensholmen kom svigerbroderen, Nils-Harald kjørende på sin V-Strom og vi ble med og så på hytteprosjektet hans på Senja - noen få kilometer etter fergeleiet i Bottenhamn. På bildet under ser vi den stolte hyttebygger.

I Tamokdalen hadde vi en kaffepause og når det ikke var benker og bord med veien gikk vi ned til vannet og satte oss i en robåt og hadde ei aldeles flott maritim kaffestund!

Onsdagstur 14.juli til Kvaløyvågen - grilling

Denne gangen gikk turen til Kvaløyvågen for å grille. Vin var 9 stykker som var med, og det var:
Arne, Hege, Ottar, Ann Mari, Viggo, Solrunn, Atle, Sylvi og undertegnede Jack-Borger.

Først dro vi nesten til Kvaløyvågen hvor vi gikk ned i fjæra og grilla. Nydelig vær, god mat så med andre ord så var det nok en super onsdagstur.

Gode og mette kjørte vi til Kvaløyvågen, deretter snudde vi og kjørte til Kårvika.

Her har vi parkert og gjør oss klart for "strandhogg!" Ottar, Ann Mari og Solrunn venter på at maten skal bli ferdig.

Solrunn sjekker at Viggo har fått med seg alt. Hege roer ned med kaffe, mens Atle og Sylvi holder på med et eller annet i bakgrunnen.

Her er vi stoppet litt forbi Kårvika.
Solrunn, Ann Mari, Ottar, Atle, Sylvi, Arne, Viggo og Hege poserer for fotografen.

Onsdagstur 7.juli til Breivikeidet-Lyngseidet-Vollan

Onsdagsturen denne gang gikk til Breivikeidet, ferga over til Lyngen, Lyngseidet og via Vollan og hjem. Dette var en "knalldag" for motorsykkelkjøring. Varmt og godt vær, lite trafikk og bare "velstand."

Vi 8 som var med på denne flotte ettermiddags- og kveldsturen var: Viggo, Solrunn, Atle, Carl-Steinar, Bengt, Ottar, Kjell og undertegnede Jack-Borger.

Det ble kaffe og is på kroa på Lyngseidet og deretter en siste kaffestopp på Vollan.

Fergeleiet ved Breivikeidet

Vi gjør oss klar for kaffe og is på Lyngseidet og på bildet til høyre er vi i ferd med å nyte godsakene.

Fra venstre nærmest kameraet:
Carl-Steinar, Kjell og Atle
Fra høyre nærmest kameraet:
Viggo, Solrunn, Bengt og Ottar

Her er et bilde Viggo har tatt og som er mye bedre enn mitt. Æ må visst gå på fotokurs!!

Onsdagstur 30. juni til Sjursnes

Onsdagsturen den siste dagen i juli gikk til Sjursnes i varmt og fint vær.

Arne, Carl-Steinar og Ottar tok ferga fra Breivikeidet til Lyngen og hjem via Lyngseidet og Vollan.
Vi andre dro hjem for å se semifinalen mellom Portugal og Nederland i fotball-EM.

Vi som var med var:
Bengt, Svein, May, Ottar, Vera, Atle, Roy, Arne, Carl-Steinar og undertegnede Jack-Borger.

Bengt, Ottar, Vera og Atle

Bakerst: Vera, Svein, May og Ottar
Foran: Bengt og Arne

Svein, May og Vera

Roy, Carl-Steinar og Vera

Overnattingstur 26.- 27. juni til Hillesøy

Fra lørdag 26. til søndag 27. juni hadde vi planlagt en overnattingstur med grilling og sosialt samvær. Til slutt ble vi enige om at vi skulle kjøre til Hillesøy. Vi hadde avtalt med Sommarøy Kurs- og feriesenter at vi kunne campe på stranda nedenfor hotellet (www.sommaroy.no)

Lørdagen kom med overskyet vær og regn og mange trodde turen blei avlyst. Men vi gjennomførte den og det lysnet opp og deretter så vi ingenting til regnet. Vi leide oss ei flott hytte i tilfelle det skulle bli altfor dårlig vær. Her bodde: Arne, Hege, Bente, Ottar, Ann Mari, Idar, Vera og undertegnede Jack-Borger.

Bjørn-Kåre hadde med telt og ville teste utstyret før han setter kursen nedover Europa.

Vi grillet enorme mengder kjøtt, med masse salater og brød som tilbehør på stranda og utpå kvelden trakk vi inn i lavvoen. Her fyrte vi og det var varmt og godt. Senere dro vi ned på hotellet hvor det var levende musikk og dans. Vi holdt på til klokka var 03.00 - og så var det god natt!

Vi hadde en flott tur som vi gjerne må sette opp på programmet til neste år!

Bjørn-Kåre telter.......

Idar, Vera, Ann Mari, Arne, Jack og Bente

Bjørn-Kåre

Søndagstur 20. juni til Skibotn

Søndag 20. juni kjørte Atle, Bjørn-Kåre, Ottar, Kåre og undertegnede Jack-Borger til Skibotn. Oppmøte  på Workintunet klokka 12.00 i et nydelig kjørevær.

I Skibotn kjørte vi innom campingplassen Strandbu og besøkte Carl-Steinar og Grete. Her blei vi traktert med kaffe og kjeks.

Etterpå dro vi på Marknad i Skibotn. Her handlet vi litt og spiste før vi satte kursen hjemover. Vi var hjemme i god behold sånn ca. kl 19.30 - etter en flott tur.

Workintunet: Bjørn-Kåre - Kåre og Atle

Workintunet: Kåre, Jack-Borger og Atle

Utenfor vogna og spikerteltet til Carl-Steinar og Grete
Grete leser og koser seg

Atle, Bjørn-Kåre, Ottar og Carl-Steinar

Kaffekos på verandaen
Jack-Borger og Atle
Kaffestund utenfor kroa på Vollan

Onsdagstur 9. juni til Tromvika

Til tross for regn og overskyet vær var vi hele 10 stykker på denne onsdagsturen - 8 sykler og det er jo slett ikkje verst! Vi som var med var: Atle, Tone, Ottar, Arne, Svein, Bengt, Bjørn-Kåre, Kåre og kjærringa? og Jack-Borger.

Vi hadde ei trivelig kaffestund i fjæra i Grøtfjorden. Værgudene var med oss for det var stille og regnfritt mens vi var der. Etterpå kjørte vi ut til Tromvika før vi satte kursen hjemover!

En flott tur i et friskt vær for barske gutter og jenter!

Ottar, Bengt, Arne og Kåre med madammen!

Kåre, Ottar og Svein

Atle

Bjørn-Kåre, Atle og Tone

Jack-Borger

Arne

Damene slapper av i gresset

Bjørn-Kåre

Bengt

Onsdagstur 26. mai til Hansnes

Denne onsdagsturen begynte dramatisk da Grete datt av sykkelen til Carl Steinar. Sykkelen sto stille og da ho skulle gå av hekta buksa sæ fast og dermed lå ho på bakken. Dette lille stuntet som så så uskyldig ut resulterte med brudd i to bein i håndleddet og sykemelding! God bedring!!

Men vi var fremdeles 7 sykler igjen som dro til Hansnes og drakk kaffe. Her er noen bilder fra turen.

Onsdagstur 12. mai til Sommarøy

Så er det endelig bekreftet: De fleste Senior Mc-ere er noen pyser. Etter et fantastisk oppmøte forrige onsdag, var det heller dårlig i dag. Kaldt vær med regn, sludd og snø om en annen skremte nok de fleste bort. Jeg møtte opp i god tid på Workintunet, men da klokka begynte å bli over 18.00 fikk jeg bange anelser og tok ialle fall bilde av sykkelen min for å bevise at jeg hadde vært der. Men så kommer det en helt ny kar, Lennart på en Kawasaki ST1000 og spurte om det ikke var her Senior MC hadde oppmøte. Rett etter han kom Arvid og da var vi tre. Vi bestemte oss for å gjennomføre turen og på Sommarøy hadde Kåre sagt at vi var hjertelig velkommen innom campingvogna m/spikertelt. Og vi så gjorde!!

Lennart og Arvid

Vel framme på Sommarøya og det var godt å komme inn i ei varm og god campingvogn syntes Arvid.

Lennart begynner å få varmen i kroppen. Han hadde ikke ordentlig kjøreutstyr, kun vanlige sko og ei tøybukse, men han sa at han hadde longs under.

Her ser vi verten sjøl, Kåre som disket opp med nytraktet kaffe og kjeks. Det smakte helt fortreffelig. Han hadde prøvd å få tak i måseegg til oss, men han fant bare ett pga av det kalde været.

Det ble etter hvert ganske mye snø så vi fikk det travelt med å komme oss hjem før det ble helt for jævlig.

Det ble ganske tett med snø og under ser dere sykkelen min hvordan den så ut da jeg var vel hjemme!

Konklusjon må bli at det trenger ikke være nærmere 20 grader og sol fra skyfri himmel for å ta seg en tur på sykkelen sammen med gode venner.

Vi som var der hadde i alle fall en flott tur!

Årets første onsdagstur, 5. mai gikk til Vollan.

I et strålende vær og med et nesten rekordstort oppmøte ble årets første onsdagstur en skikkelig fulltreffer. Det var møtt opp ca. 20 sykler ved Workintunet, vårt faste oppmøtested. Avgang som vanlig klokka 18.00. Her er et knippe bilder fra turen:

Samling på Workintunet for litt småprat før vi drar!

Workintunet

Fremdeles Workintunet

Framme på Vollan

Vollan

Kaffe og god stemning på Vollan gjestestue - på uteterassen..

Som vanlig - når vi har vært sørover på fastlandssida - avsluttes turene på Vekta. Her blir det tid til en røyk og turen oppsummeres og nye avtaler utenom terminlista inngåes!